Zarządzanie i administracja nieruchomością

  •  odbiór nieruchomości od poprzedniego zarządcy przy udziale własnych inspektorów,
  •  reprezentowanie Klienta na zewnątrz w kontaktach z organami administracji państwowej i samorządowej,
  •  prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali oraz danych teleadresowych właścicieli,
  •  weryfikacja stanu prawnego i faktycznego lokalu,
  •  zwoływanie i organizacja zebrań, przygotowywanie projektów uchwał i sporządzanie wymaganej dokumentacji do projektu rocznego planu gospodarczego,
  • zawieranie niezbędnych umów dotyczących utrzymania porządku i czystości na terenie nieruchomości oraz przynależnych do niej obszarach zielonych; opracowanie szczegółowego zakresu zadań i obowiązków oraz sprawowanie nadzoru nad ich wykonaniem,
  • przepisanie na wspólnotę umów zawartych z dostawcami mediów, w razie potrzeby – zawieranie kolejnych,
  •  nadzór nad obsługą eksploatacyjną nieruchomości wspólnej (wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie warunków zawieranych umów oraz kontrola ich wykonywania),
  • naliczanie i windykacja opłat należnych z tytułu zaliczki na poczet planu gospodarczego oraz innych należności wspólnoty,
  • sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia nieruchomości, jej dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej,
  •  zawieranie i kontrola niezbędnych umów dotyczących konserwacji i utrzymania obiektu,
  •  przechowywanie i prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości oraz Książki Obiektu Budowlanego, książek serwisowych poszczególnych instalacji, łącznie z metrykami DTR,
  • optymalizacja kosztów ponoszonych przez Wspólnotę poprzez realizację Programu EKOzarządzania.